22 Mart 2008 Cumartesi

Sedir - Ortaköy

Üniversiteyi Ortaköy'de okudum. Deniz kenarında , muhteşem bir kampüsümüz vardı. Oturmaya doyamazdık. Fakat kampüsümüzün küçüklüğüne nispeten kalabalık bir üniversite olduğumuz için öğlenleri yemek yemekte zorlanırdım. Kantindeki sandviçler de çoğunlukla "hazır köfte,hazır nugget" gibi donmuş ürünlerden hazırlandığı için yedikten 5 dk sonra mideme otururdu. gerçekten acı çekerdim. Ben de öğle tatillerinde, Burcu ile Ortaköy'e kaçar ve yemek yerdim. Daha House Café yoktu , bilimum çayhaneler yada ondan bozma kafelerle kumpirciler vardı. Eh her zaman insanın canı Kumpir-Waffle istemiyor.. İşte o zamanlar Ortaköy'da açılan ve ilk şık ve samimi restoran olarak tanımlanabilecek Sedir bizim için kurtuluş kapısı olmuştu. Şimdi Gloria Jeans'den ötürü biraz küçülmüş olsa da Sedir , geçen haftaki ziyaretimden de farkettiğim üzere , hala çok güzel.

Sedir Ortaköy Meydanı'nda. Caminin hemen yanında , Gloria ile komşu , kahveleri geçince hemen solda. Aynalı , nostaljik bir kapısı var. Güzel havalarda bu kapının iki yanındaki sedirlerde veya 2 -3 kişilik yuvarlık masalarda oturuyorsunuz. Kimse sizi rahatsız etmiyor , bir yandan çay içip yemek yiyorsunuz bir yandan da boğazı seyrediyorsunuz. Soğuk havalarda ise içeriye geçiyorsunuz. İçerisi şaka gibi gerçekten. Sanki yaşlı, deli, entel komşu teyzenin evine gelmişsiniz gibi bir hisse kapılıyorsunuz. Hey yerde artitsik posterler asılı ; İKSV , Biletix gibi kurmların etkinlk ajandalarına ulaşabiliyorsunuz. Bunun dışında da eski, antika herşey toplanmış , duvarlara asılmış , masanın üzerinde bırakılmış. İçeride en çok ilk kattaki büyük masayı seviyorum nedense , bir kere denizi görebiliyorsunuz , diğerlerinden izole oluyor ve istediğiniz gibi takılabiliyorsunuz.


Yemeklere gelince.. Menü çok kalabalık değil. Pahalı hiç değil. Salatalar , makarnalar , Sedir'e özel tostlar , birkaç et ve tavuk yemeği ile tatlılar var. İçecekler de naneli , meyveli limonatalar , ev yapımı soğuk çaylar.
Ben en son gidşimde meyve salatası yerken arkadaşım Pesto Soslu Hamburger yedi. Bir de tabii ki limonata içtik. Limonatamız biraz fazla "suluydu" sanki.. Limon tadını zor aldık. Ama üzerini süslendikleri yeşil elma dilimlerini parmaklarımızla birlikte yedik. Mevye salatasi haariikaydı. Bir de dondurma koymuşlardı ki üzerine tam bir yaz tatlısı. Uzun zamandır meyve salatsı görmüyordum menülerde , yiyince de çok mutlu oldum. Pesto Burger'e gelince , bol elma dilim patates ile bilrikte sunuyorlar hamburgeri. Tek sorun bu hamburgerin neden pide ekmeği arasında geldiğini anlamamam. Eskiden de yerdim ve bu soruyu kendi kendime sorardım. Garsonlar çok iyi niyetli ve yardımcılar. Bir dediğinizi iki etmiyorlar. Yemekler de çok hızlı geliyor. Tek sorun dediğim gibi hamburger ekmeği yerinde pide konması. Biraz eski günlerin hatrına biraz da sevimliğinden ötürü 10 üzerinden 8 verebilirm Sedir'e.

Sedir - Ortaköy
Mecideye Köprüsü Sok. No:16-18 Ortaköy Beşiktaş İstanbul

Tel : 0212 3279870

2 yorum:

  1. Aslis beni unutmussun!!!Bende geliyordum Ortakoy yemek fasillarina,hatta bir donem ogle arasi nisantasi turlarimiz da oluyordu :)
    Eskiden Sedir cok soguk bir yer gibi gelirdi bana ama son yillarda ben de mekana bir hayli isindim. Ozellikle binanin yapisi ve dekorasyonu cok guzel.

    YanıtlaSil
  2. seni unutur muyum burcinn.. ama ndnse benm aklima hep burcu ile giderdik die kazinmis..

    acaba diorum sen eve gidip hemen web cam basina mi geciodun nedir? yoksa calisio muydunn?

    bu arada maalesef kapanmis sedir. disi ici ayni ama adi farkli. denicem yazicam yine...

    YanıtlaSil