1 Mart 2008 Cumartesi

Saray Muhallebicisi – Feneryolu

Niyazibey’de iskender yemeği severdim. Üzerinde “herse”li kebabın yanına yoğurdu koyduklarında ağzım sulanırdı.

Bir gün bir baktım Niyazibey’in yerinde yeller esiyor.

Kısa süre sonra inşaat başladı , anladık ki yerine Saray Muhallebicisi açılacak. Üzüldüm mü sevindim mi bilemiyorum ; ama nedense önyargı ile yaklaştım. Hele bir de Suadiye’deki Han’ın yerine de Saray inşaa edileceğini görünce.

Ama yanılmışım..

Saray Feneryolu , her ne kadar adından Feneryolu’ndaymış gibi anlaşılsa da 18 Mart’da. Eski Niyazibey’in yerinde. Karşısında ise yine aynı zamanlarda inşa edilmiş Starbuck’s var. Birçok Saray’dan daha farklı dekore edilmiş , sanıyorum en çok Suadiye’deki Saray’la benzeşiyor. Yönetim de anladığım kadarıyla tüm Saray’ları birbirine benzer kaliteye çekmeye karar vermiş , birçoğunuzun bildiği gibi İstiklal Caddesi’ndeki Saray da inşaa halinde. Içerisi ferah , tertemiz , koltuklar şık , dört taraf cam ile kaplı. Oturduğunuzda bir yandan mutfağı , tatlıların bulunduğu vitrini ağzınız sulanarak izleyebiliyorsunuz ; bir yandan da caddeden gelene geçene bakabiliyorsunuz.

Saray’ın menüsü her zamanki gibi , sade ama lezzetli. Tadların tanıdık olduğu resimlerinden kolayca anlaşılıyor. Tavuk suyuna çorba , su böreği , pilav üstü döner , tavuklu pilav ve tüm tatlılar belli ki eski tadına..

Ben tabii ki önden bir mercimek çorbası , sonrasında limona ve pide döner , ardından da su muhallebisi yedim. Birlikte gittiğim arkadaşlarım ise iskender , pilavüstü döner , su böreği , ekmek kadayıfı , tavuklu pilav ve tavuk çorbasını denediler. Herkes , tıpkı benim gibi yemeklerden (ve fiyatlardan) çok memnundu.

Sanıyorum tek sorun , son dönemlerde birçok restoranda karşılaştığım “ortalıkta fazlaaca gezinen garsonlar”dı. Siparişi bir garson alıyor , tabakları başka biri getiriyor , bitmişleri başkası topluyor , çayımı başkası tazeliyor , hesabı istemeyecek olduğumda ise hiçbir garson yüzüme bile bakmıyordu.

Saray Muhallebicisi artık halkın muhallebicisi olmaktan çok “kaliteli ve nostaljik” olmayı hedeflemiş anlaşılan. Kanyon’da şube açmaları , eski şubelerinin içini yeniden dekore etmeleri ve Cadde’ye taşınmaları bunu gösteriyor. Haftaiçi de haftasonu olduğu kadar yoğun olması da şüphesiz , halkın bu değişimden memnun olduğunun göstergesi.

Ben sanıyorum Saray’a 10 üzerinden 7 verebilirim. Samimiyeti , nostaljisi ve tadı ile. Fakat garsonların profesyonellikten uzak oluşu bu not hakkında bir kez daha düşünmeme sebep olabilir.

Saray Muhallebicisi – Feneryolu
Cemiz Topuzlu Cad. No : 10 Çiftehavuzlar İstanbul
Tel : 0216 356 45 45

http://www.saraymuhallebicisi.com/

1 yorum:

  1. Su böreği yemek, çay içmek ve özellikle de tavuksuyuna çorba içmek istediğim zaman gideceğim yer Saray.

    YanıtlaSil