22 Kasım 2008 Cumartesi

Ziya Şark Sofrası - Kavacık

Şimdi farkettim de ailecek ayda en az bir kez canımız kebap isteyince gittiğimiz, yemeklerine de bayıldığımız Ziya'dan bahsetmemişim size.

Ziya Şark Sofrası'nın biri Bolu'da olmak üzere toplam 8 şubesi var. Bir kez Fatih'teki şubesi'ne gittim, zaten oraya gidişimden bir sene falan sonra Kavacık'ta bir şube açtılar. Sanırım biliyorsunuz, Beykoz'da oturduğum için yolumun üstü. Eh.. Etrafımızda pek de öyle fazla kebapçı yok, sokak arası dürümcüleri (ki yakında bir tanesini daha yazacağım size, Adana dürümleri harika olan Kuzucu'yu :) ) ve "take away" olanları saymazsak. Birkaç sene önce, Tike eve servis için kurduğu zincir olan Zurna'nın bir şubesini de, sanıyorum Kavacık'ta bolca iş merkezi olduğu için, buraya açmıştı. Fakat iki tane plastik sandalyede oturulduğu için Zurna'ya hiç gitmedim, sipariş de vermedim.

Ziya Şark'tan bahsetmem gerekirse, Kavacık'ın merkezinde, bir plazanın en alt katında, önünde otoparkı olan, tek katlı (bir deyazın bahçeden bozma terasa kaçma bir yeri var) bir mekan. İçerisi öyle ahım şahım geniş deil,
zaten şimdiye kadar hiç tıklım tıkış dolu olduğunu görmedim. Tipik bir kebapçı anlayacağınız. Menüsü Sahan kadar geniş değil.. Fakat bunun eksi olmasından çok bir artı yön olduğunu düşünüyorum; çünkü Sahan'a gittiğinizde ne yiyeceğinizden emin olamıyorsunuz. Ama burada Türk (Urfa) mutfağının belli başlı ve en güzel kebaplarını menüye almışlar, hepsini de en güzel şekilde yapıyorlar (wallahi denedim) . Ama benim favorim, herkesin öyle güzel yapamadığı, kuzu şişten Ali Nazik. İçli köftesi bildiğiniz kızartma (ki tadından yenmez), çiğköftesi çok güzeldir, lahmacunları ise kıtır kıtır. Tek sorun yaptıkları iskenderin kebap kıymasından olmasıdır; ki onu da hiçbir saman müşterileri tavsiye etmezler, ısrar edilmedikçe de getirmezler. Yani asıl işlerinin kebap olduğunu pek de güzel bilirler.

Garsonlar sevimli, sizinle sohbet eden, ama sohbet ederken işin dozunu kaçırmayan çalışkan çocuklar. Beni her gördüklerimi hatrımı sorarlar, canla başla etrafımda dönerler.

Mekanda ilginç olan bir konu ise, mutfağın görünür ve açık olmasıdır. Bazen eve servis yapan elemanların bu mutfağa girdikleri görüp kızıyorum, ama en azından ne olup bittiğini; soğanların nasıl doğrandığını, lahmacunun fırına nasıl atıldığını gördüğüm için memnunum; arkamdan iş çevirmiyorlar gibi hissediyorum. :)

Bence herhangi bir Ziya'yı bir deneyin.. :))

Adres:
Mihrabat Cad. Yetimoğlu İş Merkezi No:264 Kavacık Beykoz / İstanbul
Telefon: +90 216 425 56 05
(http://www.ziyasark.com.tr/subeler/detay/7)

2 yorum:

  1. boyle kebap blogları resimleri arasında diyet te yuaparım blogda yazarım demesi zor olmuyor mu:)

    YanıtlaSil