9 Kasım 2008 Pazar

Adana Asmaaltı Kebapçısı - Feneryolu

Adana'ya gitmedim. Annemin anlattığına göre her yer kebapçı, pastane, künefeciymiş. Adanalı arkadaşlarımdan bilirim; onlar için etsiz yemek olmaz. Sabahları ciğer yerler. Allah'tan Adanalı değilim, yoksa heralde 150 kilo birşey olurdum yemek yemekten.

Çocukluğum Feneryolu'nda geçti, belki de önceden söylemişimdir. Güzel bir mahallede; komşularla, esnafla muhabbet içinde büyüdüm.

İşte Adana Asmaaltı o zamanlardan damağımda kalan bir taddır. Pek gidemesek de çok tutturduğumda annemin adana dürüm getirttiğini hatırlarım eve, ki o zamanlar öyle her yerde adana dürüm yemek gibi bir adet de yoktu.

Arabadaydık, ben de saçma sapan sinirlenmiş, kalp kırmıştım. Moralim de biraz bozuktu. Herkes açlıktan ölüyordu. Halil "adana istedi canım" diyince, aklımda şimşekler çaktı, Asmaaltı'nı özlediğimi farkettim.

Bilemiyorum bir asma mı vardı önceden kebapçının bulunduğu yerde, yoksa bu ismi başka bir kebapçıdan mı arakladılar ama, Asmaaltı Kebapçı'sı, mahalle arasında, Bağdat Caddesi Feneryolu ışıklardan girince, Özgürlük Parkı'nı geçince hemen sağda, bir apartmanın altında. Klasik bir mahalle kebapçısından farksız, güneşlikleri yeşil-beyaz çizgili bir kebapçı. Dışarıdaki koltukları beyaz plastikten, lalettayn. Ama içerisi insanı şaşırtıyor. Mobilyalar, masalar güzel. Her yer tertemiz. Duvarlarda Asmaaltı'nın ne kadar eski, bilinen bir yer olduğuna dair gazete kupürleri, ünlerle çekilmiş fotoğraflar..

Siz oturduğunuzda menü gelmeden ezma salatası, sumaklı beyaz soğan, maydanoz, roka, lavaş, ince ince kesilmiş kırmızı turplar gelir. Taptaze.. Menü çok kalabalık değildir; lahmacun, adana-urfa kebaplar, çöpşiş, içli köfte, çiğköfte gibi ara yemekler elle yazılmıştır. Adana yemeden olmaz, çöpşişinin eline su dökülemez.

Ben bir porsiyon çöpşiş, Halil ve Aydın da adana istediler. Birer içli köfte, birer de lahmacun istedik. Bir de sürahi ile ayran. Biraz onların yemeklerinden tırtıkladım, biraz çöpşişleri lavaş arasında dürüm yaptım. Yemekleri yorumlamam mümkün değil, parmaklarımı da yemek üzereydim neredeyse. O kadar güzeldi.. İçli köfte ise, çok yerle bulamayacağımız haşlama usulüydü. Bir lokmada yutmalık.. :) Tuhaf olan 20 senedir (ki daha eskisi de var, benim bilmediğim) aynı tad, domates aynı domates, etler aynı, ayranın kıvamı bile aynı.

Garsonlar sevimli, kebapçı garsonu.. Ne bir eksik ne bir fazla..

Bu sebepten, eğer ki gerçekten güzel ve hakiki Adanalı bir adana yemek isterseniz, dışarıdan nasıl göründüğüne bakmadan Asmaaltı'na gidin, gerçekten de çok beğeneceksiniz.

Adana Asmaaltı Kebapçısı
Mustafa Mazharbey Cad. Elmas Apt. No:18/A Göztepe
0216 567 48 10
0216 567 46 57

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder