29 Ekim 2008 Çarşamba

Kırçiçeği - Ortaköy

Güzel bir 29 Ekim günü. Sabahın 10'unda kimselerin uyanmadığını, tatilin tadını çıkardığın düşünüyordum. Yanılmışım.. Araba ile Ortaköy'e doğru yola çıktım, hava güzel diye sahilden gideyim dedim. Armutlu'dan Baltalimanı'na ordan da Rumeli Hisarı üzerinden Bebek, Kuruçeşme ve en son da Ortaköy'e gideyim dedim. Köprü bomboştu.. Ama Rumeli Hisarı deli gibi kalabalıktı. Otoparklar dopdoluydu, Kale'nin, Sade Kahve'nin kapılarında kuyruklar vardı. İçimden dua ederek Ortaköy'e doğru yol aldım, otopark bulabilmek ümidi ile.

Aslında telefonda kahvaltıyı Kırçiçeği'nde yapacağımızı söylediklerinde biraz şaşırdım. Çünkü sanki biraz "geceden kalmalar için çorbacı" gibi geliyordu bana Kırçiçeği. Belki de bundan önce yerindeki çorbacıdan ötürü. Ama otoparkta yer bulup da içeri girince anladım ki alakası yok. Oldukça temiz, güzel bir "pideci" Kırçiçeği. Yine de "kahvaltıcı" değil.

Web sitelerine bakınca Çeşme'ye gittiğimde birkaç kez Kırçiçeği'nde yemek yediğimi hatırladım. Güzel bir bahçesi vardı. "Eller havaya" öncesi karnını doyurmak için oldukça güzel bir yerdi hatırladığım kadarıyla. :)

Menülerinde kahvaltı ile ilgili yegane şey "kahvaltı tabağı" idi. Bunu dışında ekstra birşey yok hellim, menemen gibi. Biz de birer kahvaltı tabağı ve sahanda yumurta söyledik resimden de anlayacağınız gibi. Yanında da birer çay getirdiler. Kahvaltı tabağında 3 çeşit peynir, domates-salatalık, balkaymak, tereyağı, zeytin.. Yani anormal zengin değildi. Ama doyurucuydu ve tadları oldukça güzeldi. Sahanda yumurtalar tam benim istediğim gibiydi.. Hele bir de kahvaltının yanına ekmek niyetine kaşarlı pide getirdiler ki.. Ellerine sağlık..

Fatura da çok kabarık değildi, kişi başı 12.5 YTL. İçtiğimiz çaylar, kahveler de cabası. Bir de bozuk paramız çıksa, bahşiş bıraksak çok şık olacaktı.

Bence deneyebilirsiniz. Hoş bir bahçesi var. Tamam boğazın kenarında olup da boğazı göremese de idare eder. Kahvaltıdan sonra da Ortaköy meydanında birer elma çayı içersiniz.

Muallim Naci Caddesi No:41 Ortaköy - İSTANBUL
Tel: (0212) 260 3535
Faks: (0212) 365 3530
http://www.kircicegi.com.tr/

3 yorum:

  1. kimlerle yediniz yemeğinizi isim vermemeye devam ediyorsunuz goıssip girle rakip mi olunuyor acaba???:)

    YanıtlaSil
  2. you know you love me .. xoxo :)
    yok efendim yazarım tabii ne demek?? halil + cenk + cidal gittik. zaten cenk hep gidermiş, indirimi varmış orda..

    YanıtlaSil
  3. 8 kişi gittik tam bir fiyasko
    çorbalar iftardan 5 dak sonra geldi tatlı deseniz bir zahmet geldi.bir de salata vardı ki düşünün istemeden masanıza salata geliyor.zannediyorsunuz ki ikram sonradan öğreniyoruz ücretliymiş.bir daha yanından bile geçmem iftarımzı tam bir eziyet.gidecekler bir kez daha düşünsün

    YanıtlaSil