20 Ekim 2008 Pazartesi

Kek's - Schlotzsky's Capitol



Nedense hiçbir zaman doymuyorum Schlotzsky's yediğimde. Sandviçler küçük, pizzalar daha küçük. İki tane ana yemek de almaya utanıyorum doğrusu. Ya ice tea ile doyuruyorum karnımı ya da kremalı domates çorbasıyla.

Aslında bugün bahsedeceklerim Schlotzsky's'in yemekleri değil, tatlıları ve çayları. Yemeklerini bir başka sefere uzun uzuuun anlatırım. Ya da kısaca.. :)

Halil söz verdi geçen gün uslu durursam bana tatlı yedireceğine.. Rejimdeyim, doğru dürüst birşey yiyemiyorum. Deliriyorum. Bir çukulata için ölüyorum, iki fındık atınca ağzıma kendimi suçlu hissediyorum. Ama sağolsun Halil geçen gün beni Schlotzsky's'e tatlı yemeğe götürdü. Daha doğrusu benim canım Özsüt'ten keşkül üzerine kaymaklı dondurma istiyordu yanında demli çay ile ama, Özsüt'te keşkül olmayınca ben de onu Schlotzsky's yemeğe ikna ettim.

Çoğunuz bilir, Schlotzsky's'in Kek's adında bir "alt markası" var. Bu marka, zincirin Türkiye'deki tüm tatlılarını yapıyor. İnanılmaz güzel cheese cake'ler yapıyorlar. Hatırlıyorum daha Starbuck's falan Türkiye'ye gelmeden önce, ben de lisedeyken, canımız deli gibi çilekli cheese cake ister, koşa koşa İstiklal'deki Schlotzsky's'e giderdik. Şimdi bana "Nerede var ki İstiklal'de Schlotzsky's?" diyeceksiniz.. Vardı vardı... Şimdiki Koska'nın yerinde, Galatasaray'dan Odakule'ye giderken sağda.. İşte o zamanlardan bir bağım vardır bu adamların tatlıları ile. ..

Birkaç sene önce Metrocity'deki Schlotzsky's gittiğimde, yemeklerin yanında zorla verdikleri indirim kuponu üzerinde adını okuduğumda tanıştım Kek's ismi ile. Hemen çayını, tatlısını denedim tabii. Midemde yer etti hemen Kek's ismi.

Efendim gelelim ödül olarak yediğim Kek's tatlısına... Beyaz çukulatalı profiterollü pasta..!! Sanıyorum bu tatlı yeni, yani en fazla 1 aylık falandır diye düşünüyorum. Ben vitrinde hiç görmemiştim. O sebepten görünce delirdim; ki ben profiterolden nefret ederim.. Beyaz çukulata ve tatlının görüntüsü "ye beni....!" diyordu sanki.. Halbuki hiç tatlı yemek gibi bir niyetim yoktu değil mi ? :))

Gördünüz gibi devasa bir prafiterol var karşımızda, öyle yapış yapış değil, baya bir derli toplu. Bıçak ile kesiyorsunuz, allahım içinde de antep fıstığı var. Profiterollerin içi krema yerine beyaz çukulata ile doldurulmuş.. Yiyorsunuzzz yiyorsunuzz dayanamıyorsunuz, durmadan yiyorsunuz.. Öyle güzel yani.. Yanına da benim gibi Jasmin+Orange karışımı çay alırsanız Bodum bardakta, oohhh, rejimin tadını çıkarabiliyorsunuz yani..

Bu arada Halil'in yediklerine de değinmeden edemeyeceğim; New York cheesecake. Ben cheesecake'in yumuş yumuş olanını pek sevmem, çok sert ve kurumuş olanından da haz etmem. İşte Kek's'in cheesecake'i aynen benim sevdiğim gibi, ne yumuşak ne sert. Kıvamı harika. Taptaze.. Üzerinde gereksiz çukulata sosu, böğürtlen reçeli falan yok. Yanında da özel harman çayı içti (ki bence bildiğimiz çaydan hiçbir farkı yoktu..?), sanıyorum ikisi güzel bir kombinasyon olmuştur.

Bu arada Bodum bardak çanak, french press almak isterseniz Schlotzsky's'de envai çeşidi mevcut. Fiyatları ne kadardır emin değilim ama orijinal oldukları kesin.

10 üzerinden 8.. Tatlı varsa ben de varım :)

Kek's - Schlotzsky's Capitol
Mahir İz Cd. Capitol AVM Zemin Kat No:31/A Altunizade İstanbul
Tel: hiçbir fikrim yok.
www.yemeksepeti.com 'dan sipariş verebilirsiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder