10 Temmuz 2008 Perşembe

Tappa İtaliana - Meydan M1 AVM - Ümraniye

Gidenler bilirler, 2005 yılında açılan İKEA, Ümraniye'de temtekil bir şekilde duruyordu. Aradan 2 sene geçti, İkea'nın etrafını bilimum şeylerle doldurmaya karar verdiler. Şahsen, alışveriş merkezinin yapılacağı yerin Ümraniye olması sebebiyle, Ümraniye Carrefour'un ötesine geçemeyeceğine inanıyordum. Ama durum beklediğim gibi olmadı.

M1 Meydan Alışveriş Merkezi'nin her şeyden önce mimarisi şaşırtıcı. Son zamanlarda, özellikle de Kanyon ve İstinyepark ile başlayan "açık alışveriş merkezi" trendine M1 de uymuş. Mazağalar kendi kendilerine açık bir alanda bulunuyorlar, food-court camekan ile kapatılmış. Bunun dışında da birkaç tane "fancy" restoran var. Num Num, Go Mongo bunların birkaçı. Genellikle bu restoranlar ağzına kadar dolu oluyor; özellikle de haftaiçi öğlen saatlerinde, iş çıkışı veya haftasonları. Restoran ve mağazaların hedef kitlesi de oldukça yüksek.

M1'de bir de İtalyan restoranı var. O da benim şimdi size anlatmayı planladığım Tappa İtaliana.
Tappa İtaliana, food court'un yanında, dışı camekanla kapatılmış, küçük, sevimli bir italyan restoranı. Birkaç 4 - 8 kişilik yuvarlak masanın dışında (ki üstlerinde Roma / Milano metrosunun çizimleri var) diğer masalar restoranı çepeçevre saran koltukların önüne çekilmiş. Zaten son zamanlarda birçok restoran müşterilerini bu şekilde yerleştiriyor. İçerisi daha ziyade beyaz.
Daha ilginci, tuvalete girmek istediğinizde kalın kırmızı kadife bir perdenin arkasına geçiyorsunuz.

Yemekler klasik italyan yemekleri. Çok fazla, dallanıp budaklanmış yemek çeşitleri yok. Onun yerine herkesin alışık olduğu; deniz mahsülleri, pizzalar, risottolar ve ana yemekler bulunuyor. Yani klasik italyan yemekleri. Tabii ki bunların yanında da italyan şarapları içilebiliyor.
Ben Tappa İtaliana'da uzun zamandır birçok yerde denediğim ama tadını hiç de beğenmediğim "porchini risotto"yu denedim. Yanında da bir kadeh kırmızı italyan şarapı içtim. O kadar beğendim ki tabağı, yemekten önce verdikleri zeytinli ekmekle sıyırmak ve parmaklarımı da yanında yemek istedim.
Ayrıca garsonların kibarlığı ve sevecenliği de beni çok memnun etti.

Tappa İtaliana'ya 10 üzerinden 7 verebilirim. Kırdığım notlar ise ambiyans sebebiyle. Sanıyorum notunu yükseltmek için birkaç kez daha gidip yemeklerini denemem gerekecek.

http://www.tappa.com.tr/
adres: Meydan Alışveriş Merkezi No:28 Ümraniye İstanbul
tel : 0216 499 09 62

4 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Muhtesem, leziz tiramisuyu denemenizi siddetle tavsiye ederim. Duydugum kadarıyla Italya'dan getirtiliyormus.

    YanıtlaSil
  3. evet italyadan getirtiliyor, tappa da sunulan leziz zeytinyağlar ise Çanakkale ' de restoran için özel olarak üretiliyorlar.Mutfagınıda görmüş biri olarak söyleyebilirim ki hersey çok temiz ve ustası mükemmel bir Sivas'lı :D ambiyansı değişti su anda çok daha şık bir yer

    YanıtlaSil
  4. esas siz brokoli çorbasını bir deneyin, tadına doyamayacaksınız,10 günde bir gidip yemezsem rahat duramıyorum......

    YanıtlaSil