2 Ocak 2009 Cuma

Mihrimah Sultan - Beyoğlu

Benim için çok anlamlı ; ilk günümüzde ilk çayımızı içtiğimiz yer..

İlk fotoğraf web'den (ç)alıntı. Ben bu kadar güzelini çekemezdim zaten..

Mihrimah, İstikal'de Tünel'e doğru giderken, Rus Konsolosluğu'na gelmeden soldaki ilk yokuşta biraz aşağıda. South Park'ın hemen bitişiği. Bir kapalı mekanı var (şimdiye dek hiç kapalı mekanda oturan görmedim) bir de açık mekanı. Aslında bir yaz café'si ama bana henüz nasip olmadı Mihrimah'a yazın gitmek. Limonlu Bahçe'den biraz daha az düzenli, biraz daha küçük bir bahçesi var. Temiz, güzel bir bahçe. Duvarlar taş kaplı, tepede beyaz şeffaf bir çatı. Balon içine almışlar bahçeyi soğuk girmesin diye. Birer de tüplü ısıtıcı koymuşlar. Ben ince giyindiğim için dondum o ayrı ama, ellerinden geldiği kadar bahçeyi ısıtmaya çalışıyorlar.

Garsonlar güleç ve sevecen. Yetişmeye çalışıyorlar tüm müşterilere. Biraz elleri yavaş ama temizler, hijyenikler.

Ben biraz geç kalıp kahvaltı edemediğim için, bir porsiyon sigara böreği istedim. Biraz şekilleri yampiri olsa da tadları çok güzeldi. Bir de yanına koydukları yoğurt sosu harikaydı. Çaylarımız da pek tatlıydı.

İstiklal'in kalabalığından bunalıp, güzel bir demli çay içip ısınmak isterseniz eğer Mihrimah'a uğrayabilirsiniz. Kapıdan girince ses gelmezse ve kimse size "hoşgeldiniz" demezse şaşırmayın. Düz gidin, bahçede oturan insanları göreceksiniz..

Mihrimah Sultan
İstiklal Caddesi Kumbaracı Yokuşu No:77 Tünel
Tel: 0212 293 66 27 Fax: 0212 292 26 99

2 yorum:

  1. Alttaki fotograf üstekinden daha guzel olmuş...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim.. iphone'um sağolsun..
    yemek fotoğrafçılığı diye bir uzmanlık konusu varsa eğer fotoğrafçılıkta, ben işte onu olmak istiyorum.. :))

    YanıtlaSil