2 Ocak 2009 Cuma

Cookshop - Palladium AVM

Herhalde binlerce kez söyledim alışveriş merkezlerinin "food-court"larında yemek yemekten hoşlanmadığımı. Trafiklerle boğuşarak gittiğim bir yerde bilimum kıyfet deneyip kalabalık içinde nefes almaya çalıştıktan sonra, sadece karın doyurmak için zoraki bir şekilde yaplı yemekler yemekten hazzetmiyorum. Palladium da anadolu yakasında yeni açılmış bir alışveriş merkezi. Kozyatağı Trio Konutlarının hemen karşısında, Dündar İnşaat'ın içinde bir yer. Korkunç Ataşehir tarafiğini geçebilirseniz ve otoparkta yer bulabilirseniz aslında güzel bir alışveriş merkezi Palladium. Ama dediğim gibi sonuçta bir alışveriş merkezi ve insanı bir noktadan sonra deli ediyor. Tabii ki ben size Palladium'daki mağazalardan bahsetmeyeceğim, maksadımız yediklerimizi anlatmak çünkü..

Cookshop, yandaki resimden de görebileceğiniz gibi ara katta bir restoran(cık). Ancak önünden geçerken farkediyorsunuz yemek yenecek bir yer olduğunu. Cafe deseniz değil (ki kendilerini cafe olarak adlandırıyorlar), restoran deseniz hiç değil. Pop art tarzında dizayn edilmiş; duvarlarda resimler ve neon ışıklar .. Sandalyelerin hepsi birbirinden değişik, farklı .. Fakat tüm bunlara tezat olarak, masalarda (bazılarımızın) piknik örtüsü deseni (diye adlandırdığı) kırmızı beyaz, pöti kare örtüler. Hem samimi hem snob bir ortam. Duvardaki "no gossipping" yazısı karşılıyor içeriye girişte sizi..

Biz gittiğimizde rahat rahat oturacak yer yoktu. Vardı da, sigara içilmeyen yer yoktu her zamanki gibi. Bize de kahve ve tatlı hazırlanan bar'ın önündeki sandalyeler kaldı. Başta biraz yadırgadım oturacağım yeri; çünkü sevgilim ile el ele, karşı karşıya oturacağımı düşünürken, sandalyede bar üsülü yan yana oturmak zorunda kalmıştım. Fakat ortamı yavaş yavaş sevmeye başladım ve restoranın samimiyetine alıştım.

Cookshop, nedense House Cafe'nin biraz daha "ev usulü" versiyonunu andırıyor. Logoları benzer, tabakları neredeyse aynı, garsonlar aynı samimiyette. İçimden bir ses işletmecilerinin aynı olduğunu ve İstanbul'un her yerine House'u örnek alarak pıtrak gibi yayılacağını söylüyor. Göreceğiz...

Cookshop'ın menüsünü web'de bulacağımı düşünmüştüm. Fakat web sitesine girdiğimde "sitemiz demleniyor" yazısı ile karşılaştım. Aslında pek de zor birşey değil bir web sitesi hazırlamak fakat nedense geç kalınmış bu konuda. O sebepten sadece size kendi yediklerimizden bahsedebileceğim. Halil her zamanki gibi tutuculuk edip ( :p ) bildiğimiz bir tadı denedi; güveçte tavuklu mantar. Ben düz bir mantar yemeği beklerken, yemek gelince çok şaşırdım. Lazanya güvecinde hazırlanmış güveç gerçekten de harikaydı. ben ise bir dğeişiklik yapıp (?) risotto istedim; Cookshop risotto. Mantarlı, peynirli ve maydanozlu risotto gerçekten de harikaydı. Bir de üzerine parmesan peyniri ve karabiber alınca tadına doyum olmadı. Gerçekten de ömrü hayatımda yediğim en harika risotto olabilir. O kadar beğendim yani. Yanında da "pink lemonade" içtim; kavanoz içinde ilginç bir şekilde sunulan ev limonatası harikaydı.

Tatlı yemeğe ise ne halimiz ne de vaktimiz vardı; gözümüze ufacık görünen porsiyonlar şaşırtıcı derecede doyurucuydu. Tatlı reyonunun arkasında oturmak ise başta beni ürkütse de aslında çok eğlenceliydi. Menünün geri kalanını denediğimde beğeneceğimden kesinlikle eminim.

Eğer food court'ları siz de sevmiyorsanız ve alışveriş merkezinde yemek zorundaysanız Cookshop'ı kesinlikle denemelisiniz. Hatta iddialı konuşuyorum; sadece Cookshop için de Palladium'a gidebilirsiniz..


www.cafecookshop.com

Palladium AVM
Tel : 0216 663 21 00 Fax : 0216 663 20 99
Palladium AVM. Barbaros Mah. Halk Cad. No:6 BB-186 Kozyatağı Kadıköy İstanbul

City's AVM
Tel : 0212 373 21 73 Fax : 0212 373 21 74
City's AVM Teşvikiye Mah. Teşvikiye Cad. No:162 Kat:3 Şişli İstanbul

4 yorum:

  1. Tesadüf yazınızı okudum ve bütün yorumlarınıza katılıyorum bende ilk defa bugun gittim ve sonrasında ilgimi çeken bazı şeyleri araştırmak için cookshop yazdıgımda ilginç şeyler çıktı karşıma.Çok iddalı olduklarını söyleyen bahattin bey ve didem hanım sanırım yurdışından ne çalabilirizle uğraşmaktan bir web sayfası yaptırmayı akıl edememişler malesef ... Herşeyin kendi yaratıcılıkları olduklarını söyleyip diğer yılların top mekanlarına ve işletmecilerine bir sürü eleştiride bulunsalarda unuttukları birşey var internet dünyası çok büyük ve aynı konsepti newyork da bulmak çok kolay oldu ... Didem hanım izzet çapayla çalışmış ama pek yetiştirememiş kendisini sanırım tavsiye ediyorum birşey yaptıgında gördüklerinin karışımını uygulasın birebir aynısını değil ... Sitenin demleniyor hali bile başka biryerden demlenmiş :)) Saygılar

    YanıtlaSil
  2. bence çok saçma didem hanım mükemmel tecrübeli bir işletmeci çok çalışkan ve ilgili

    YanıtlaSil
  3. yaa herşey bi yana ben havaalaninda restaurant
    işletmecisiyim geçen orda bi yemek yedim
    ibrahim diye bi garson vardi adama bayildim
    mükemmel bi garson tam bi cevher umarim kıymetini biliyorlardir
    her mekana lazim böyle bi adam wallahi süper
    bayildim teşekkürler ibrahim çulha başarilar

    Hikmet İLBUĞA
    SABİHA GÖKÇEN ULUSLARARASİ HAVAALANİ
    İŞL.MÜDÜRÜ

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,ben Didem Sözen.Yorumları çok yeni okuyabildim. Sadece söylemek istediğim,fikir hırsızlığı, bir başına başarıyı getirmiyor ama dünyada sizden hızlı koşan herkesi ve herşeyi takip etmek size güzel bir altyapı hazırlıyor. Çok emek var ama Bahattin, diğer ortağımız ve benim değil, esas, Cookshop umuza çok inanıp, hatta bazı anlar bizden çok inanıp, uykusuz kalıp ürün taşıyan, her şube açılışlarında şantiye bekleyen, aylarca izinsiz (off) suz çalışan COOKSHOP un ta kendisi çook değerli personelimizin naif emekleridir. Daha çok iş var, pek çok hata var ama seviyoruz ve inanıyoruz. Umarım hem siz hem biz en kısa zamanda daha keyifli ve gülümseten yorumlar okuruz. Teşekkürler.....

    YanıtlaSil