7 Eylül 2008 Pazar

İst Cafe - İstiklal Caddesi Beyoğlu

İftarlar başladı. Ben de uzun zamandır görüşemediğim bilimum arkadaşım ile iftar yemeklerinde görüşebiliyorum. Bu haftasonu lisanstan sınıf arkadaşlarım ile İst Cafe'de çok güzel bir iftar yaptık. Bundan önce de birkaç kez İst Cafe'ye gitmişliğim,çok güzel pizzalar ve makarnalar yemişliğim vardır ama bu cumartesi yediğim iftar yemeğinin tadı damağımda kaldı inanın.
Gidenler bilirler, İst Cafe, İstiklal Caddesi'nin üzerinde, Taksim'den Galatasaray'a giderken Fransız Konsolosluğu'nu geçtikten az sonra sağda. Girişinden mekanın ufak bir yer olduğu sanılsa da aslında İst Cafe'nin yandaki sokağa da bakan bir "vitrini" var, içerisi labirent gibi, her köşede masalar var. Ve hatta bu haftasonu gördüm ki ikinci bir katı da varmış. Biraz sıcak olsa da (klimalar bozukmuş) güzel bir masa ayırmışlar 15 kişilik grubumuza. Birçok yeni restoranda olduğu gibi İst'te de mutfak, camekanla ayrılmış ve içerisini seyredebiliyorsunuz. Garsonlar inanılmaz candan, koşuşturup duruyorlar. (Dolayısıyla da bizden güzel bir bahşiş kopardılar:) )

Neler yediğimize gelince... İst'de Ramazan boyunca haftanın yedi gününe özel yedi menü oluşturulmuş; bizim yediğimiz cumartesi menüsünde çorba (süzme mercimek), ana yemek (beğendili kebap), salata, iftariyelik (hurma, peynir, zeynin.. vs), sigara böreği, tatlı ve çay vardı. Bir de sınırsız soğuk su. Yemekler gerçekten de harikaydı. Tadları o kadar güzeldi ki beğendili kebabı ekmekle sıyırmak falan istedim (ki hiç adetim değildir!?). Dahası tüm bunlara ne kadar verdik?? : fiks 17,50 YTL. Şookk! Yok dedim, inanamadım ama gerçekten de bu kadar ucuz. Tatlı olarak verdikleri şekerpare herkese yetmeyince aramızdan bazılarına güllaç, bazılarına puding vari bir tatlı verdiler. Eh.. Bu da aramızda anlamazlığa sebep oldu tabii ki. Neyse ki Halil benimle güllacını paylaştı.

Ama bence asıl güzellik garsonun canla başla bize yemek yetiştirmeye çalışması ve bunları yaparken bir kez üflemeden ve falso yapmadan uğraşmasıydı. Takdir ettim.

Bence İst 10 üzerinden 8,5 alır.(Rivayete göre muhteşem brunch masaları da varmış. Ramazan sonrası denemeye karar verdim.)

P.S. : Lütfen kusura bakmayın,oburluktan (ve tabii ki sohbetin tadından) kendi yediğim yemeklerin fotoğrafını çekemedim; bu sebepten internet sitesinden aldığım fotoğrafları sizerle paylaşıyorum. Bir kez daha gittiğimde söz çektiğim resimleri ekleyeceğim.

İst Cafe
Adres : İstiklal Cad. No:10/12 Beyoğlu İstanbul
Tel: 0212 251 79 44 - 45
Fax: 0212 251 79 45
Paket Servic : 0212 251 79 51
www.istcafe.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder