12 Eylül 2008 Cuma

ARANAN KÖFTECİ- Ayvalık/Balıkesir


20 senedir her yaz Ayvalığa gidiyorum. Rakı-Balık , egenin muhteşem mezeleri ve enfes zeytinyağıyla gurmeler için başlıbaşına bir cennet, benim içinde tabii =). Sanılanın aksine bu saydıklarımın dışında meşhur bir özelliği daha var. Ayvalık’ın içindeki halde Esat Özağra’nın sahibi olduğu Aranan Köfteci’de isminin hakkını vererek ilk ziyaret ettiklerim arasında yer alıyor her gidişimde.

Gelenlerin güleryüzlü garsonlar hatta bazen bizzat Esat Usta tarafından karşılandığı bu küçük ama güzel restoranda her yaştan insana rastlayabilirsiniz. Ayvalıklılar çorba içmeye gelirken buranın methini duymuş yazlıkçılar muhteşem köftelerin tadına bakmaya geliyor.

Menü çok çeşitli değil, Izgara Köfte, kendi zeytinyağlarıyla ( Bu bence ayrı bir yazı konusu olmalı) hazırlanmış piyaz, yoğurt, pilav, cacık, kurufasulyeden oluşuyor. Ben şu ana kadar hepsini denedim ama bu yazıya konu olacak olan tabiiki favorim olan ızgara köfte.

Izgara köfteler porsiyon açısından gayet doyurucu ama öyle lezzetliler ki ilave yaptırmamak hata olur diye düşnüyorum. Köfte yapımı kolay bir yemek olmasına rağmen kişisel fikrim güzel yapan yerlerin çok olmadığı. Aranan Köfteci’de köfteler ızgara köfteye yakışır hafiflikte, baharatı tuzu tam yerinde. Servis yapılırken yanına közlenmiş biber , yeşillik ve domates konuluyor. Benim dışarıda yemek yerken özellikle en dikkat ettiğim bu yeşilliklerin tazeliği, burada herşey taptaze sunuluyor.


Gelelim, tadabileceğiniz en lezzetli zeytinyağıyla servis edilen piyaza. Bildiğimiz piyazı güzelleştiren bu zeytinyağı kesinlikle. Açık yeşil rengini görür görmez muhteşem aromaya sahip olduğunu anlaşılıyor. Meraklı olanlar Esat Usta’dan zeytinyağı ve zeytin alabiliyor.

Herkes tercih etmesede köfte ve piyazın yanına yoğurt almanızı da tavsiye ederim. Öyle taze ve öyle hafifki denediğinize pişman olmayacaksınız.

Dediğim gibi menüdeki diğer yemekleri de denedim hepsi gayet başarılı. Mekan ufak ama hem içerde hemde dışarda beklemeden yer bulabilirsiniz tabii günlerden Cumartesi değilse.

Benden 10 üzerinden 9.

Ayvalık’a yolu düşenlere şiddetle tavsiye edilir.


Adres: Aranan Köfteci- Esat Özağra
Belediye Sebze Hali Ayvalık
Tel: 0266 312 17 86

Hiç yorum yok: