9 Mart 2009 Pazartesi

House Café'de Balık Yemek

Canımız balık çekti, Ortaköy'deydik. Biliyorum, biz de normalde birer balık ekmek alır sahilde yeriz. Ama bu sefer "fancy" :) bişeyler yemek istiyordu canım. Bir de önceden yer ayırtmıştık House Café'de. Ekmek istemedik kendilerini...

House Café, balık yemek için doğru bir yer bana kalırsa. Bir keresinde çok hoş bir lagos balığı yemiştim, patates püresi içine oturtulmuş bol tane karabiberli bir yemekti. Gerçekten de bayılmıştım. Bir keresinde Levrek Bruchetta yedim, öldüm öldüm dirildim. Somon balığı, deniz ürünlü risotto.

Ama bu seferlik size en son yediğimiz çipura ile balık burgerden bahsetmek istiyorum.
Hem balık hem de burger yemek isterseniz House Café'nin balık burgerinin üzerine herhalde yoktur. Bilimum deniz canlısını (karides, kalamar, midye, balık çeşitleri) rondo edilip, köfte yapılıp kızartıldıktan sonra ekmek arasına konan bu burger, tartar sos ve yeşillik ile süslenmiş. Hamburger ekmeği lokum gibi insanın ağzında dağılıyor. Burger de hiç mideyi yormuyor. Yanında bolca ev yapımı patates kızartması ile, büyük bir tabakta geliyor burgeriniz.

Çipuraya gelince.. Nasıl pişirilmiş ne yapılmış bir türlü anlayamadım. Sanıyorum ızgaraydı. Muhteşem bir baharat çeşnisine bulanarak pişirilmiş. Tahta bir tepsiye yerleştirilmiş. Yanında küçük kaselerde nar ekişili, nar taneli roka salatası; domates ve taze soğanlı bulgur salatası ve yoğurtlu patlican kızarması ile servis ediliyor. Balıkla küçük kaseler arasına konmuş kocaman limon dilimi de insanı mutlu ediyor.

Bence House Café'de deniz ürünleri yemeği deneyin.. Mümkünse bir de naneli limonata alın ve Ortaköy'de deniz kenarındaki güzel bir masada keyfini çıkarın..


House Café - Ortaköy
www.thehousecafe.com.tr
Salhane Sokak No: 1 Ortaköy İstanbul
0212 227 2699-39

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder